pátek 26. září 2008

Vodní loutkové divadlo - Nhà hát múa rối Thăng Long

Včera jsem konečně navštívila další z "povinných" Hanojských atrakcí - Vodní loutkové divadlo. Tento druh divadla, typický pro oblast severního Vietnamu, se vyvinul z oslav a uctívání různých kultů ve venkoveském prostředí. Ačkoli první písemné prameny o něm vypovídající pocházejí z 12.století, je zřejmé, že můžeme jeho vznik datovat do doby mnohem dřívější.

Jevištěm je vodní plocha, bazének, který je od zákulisí oddělen bambusovými rohožemi. Za nimi stojí loutkoherci po pás ve vodě a pohybují loutkami na dlouhých dřevěných - bambuových tyčích. Nejčastěsími tématy jsou výjevy z vietnamské historie, mytologie atd. Vše je doprovázeno živou hudbou, která náramně dokresluje atmosféru.

Dopředu jsme si koupili lístky do 4. řady, ze které je velice dobře vidět. Měli jsme štěstí, protože vetšina "dobrých" míst je vyprodaná na půl roku dopředu cestovními kancelářemi. Paní v pokladně ale obratně vyhmátla posledních 7 lístků do 4. řady a tak jsme viděli opravdu parádně. Byla jsem docela napjatá, protože o loutkovém vodním divadle se všude mluví a píše, a tak jsem se trošinku báala, aby se z toho nevyklubal prapodivný šíleně "tradiční" kýč. Musím říct, že jsem byla moc překvapená a opravu jsem si to užila. Nejvíc se mi líbil tanec fénixů a dračí tanec. Jelikož se mi ho nějak nepodařilo stáhnout, mini ukázku naleznete zde.

Ještě jen musím upřesnit, že jsem si zapoměla foťák, tudíž jsem byla nucena fotky sprostě ukrást z googlem vyplivnutých odkazů.

3 komentáře:

jezikk řekl(a)...

Ukázka je doslova labutí jezero...:-D. Jinak, když už se mluví o té kultuře, jak to tam mají s kinem atd?

Anonymní řekl(a)...

Teda, fotko-krádež :) Ukázka je vážně mini, ale pro dokreslení článku super! :)
tady jsem našla stránku, kde je více mini ukázek: http://www.thanglongwaterpuppet.org/outstanding.htm

Dita

160cm řekl(a)...

:-D rikala jsem , ze je mini! :-)Jinak ukazek je dost na googlu, ale je to celkem blbe videt :-(