neděle 21. října 2012

Den žen a bánh tômy


To byly pokusy o samospoušť :-)

 
Tak nám včera zablokovali blogy. Přirozeně ne jenom nám, ale celýmu Vietnamu nefungoval Blogspot a oficiálně teda pořád nefunguje. No díky malému chytrému prográmku se interweby jako mávnutím proutkem odblokují a člověk může relativně neomezeně surfovat.

Kromě zablokování blogů - což mě dost naštvalo, protože jsem zrovna včera chtěla psát o škole - se včera konaly oslavy Dne žen. Už dva dny předem byly ulice plné květinových paní, prodávající nejen normální živé květiny omotané v příšerných celofánech a barevných papírech posypané třpytkami, ale také plastovo-papírové květiny. 

My s Bárou a Mášou, což je Ruska, v Hanoji totálně ztracená, jely na bánh tôm - krevetové koláčky - k Západnímu jezeru. Vhledem k tomu, že se u Západního jezera rovněž nachází "ulice lásky", kde se mladí projíždí na motorkách a kochají se romantickou krásou jezera při louskání slunečnicových semínek, byl tam totální nátřask. 


Tolik lidí jsem tam snad v životě neviděla. Již tradičním vrcholem výletu a hysterie byl  příjezd do ulice s bánh tôm, kde na každém metru a půl stojí superagresivní naháněč, který vás chce stáhnout z motorky na nahnat do své občerstvovny. Skáčou před motorky, sahají člověku na řidítka za jízdy a tak. No... Už jsem skoro zapomněla, jak nesmírně mě to vytáčí. Vždycky mám největší chuť slézt a jednu jim pleskout.



Jinak to bylo fajn, lidi jezdí jako magoři, ale tak to už je místní folklor. Máša se přestěhovala, s bývalými spolubydlícími, Rusy, zažívá nějaké totální drama, takže je moc ráda, že ji bereme ven a ukazujeme jí to tady. Chudáka ji donutili bydlet v sice super luxusním bytě v nejvyšší budově Hanoje, ale v totální hanojské zaprášené řiti asi 40 min. od školy. Insane...



Dneska jsme měly jít ještě s Luisem na Mozarta do opery, ale lístky jsou už douuuuho vyprodané. Takže nic. Dokonce jsem si koupila šaty a boty a nic z toho není. Půjdeme jindy no. Co se dá dělat. Stejně máme úkoly do školy, tak je aspoň uděláme nějak. A navíc musíme dneska ujít 3 kola kolem Leninova parku, protože jsme včera nešly...

Žádné komentáře: